KT-esitykset ja rallyn ratatreeni

Uhlaa mikä sunnuntai. Käytiin ensin neljän aikaan esiintymässä Hannan KT-kurssilaisille Raisiossa, näyttämässä meijän koreot ja demoamassa sillä HTM:n ja FS:n eroja. Mä olin päättäny että palkkaan noita kesken koreon, jotta ei tuu liian kisanomainen, mutta se saattoi kyllä olla todella huono suunnitelma. Molempien koreot meni ihan päin sitä itseään kun sähläsin niiden namien kanssa. Varsinkin Liksun koreo kärsi siitä aika paljon. Jännitin myös tätä pientäkin esiintymistämme sen verran, että Liksun koreossa en edes tehnyt juttuja oikeassa järjestyksessä. 😀 😀 Aika GG. Ifaakin käskytin huonosti, jonka takia mokailtiin jotain pieniä juttuja. Hnnnngh. No jos enskerralla sit fiksummin… Videot alla, kauhistelkaa.

Raisiosta vaihdettiinkin sitten vauhdilla Lietoon, kun olin varannut illaksi rally-tokon ratatreenit. Kerta meillä on nyt kisapaikka tammikuussa Loimaalle, niin halusin käydä testaamassa kykeneekö Ifa mitään kylttirataa suorittamaan. No pettymykseni oli pienoinen, kun kyltit vaan lättästiinkin treeneissä maahan eikä telineisiin pystyyn. Mä kun muistelisin että just sen kanssa on ollut ongelmia, että Ifa on mennyt kylttejä nuuskimaan. Samoin houkutustakaan ei ollut radalla, enkä tajunnut että sitä olisi ehkä voinut pyytää sinne.

Lisäksi katsoin sitä koirakoulun hallin mattoa, että ei jeesuksen sisäelin jos Ifa suostuu tossa muka tekemään tasan yhtään mitään niin halleluja. Oli meinaan niin muhkurainen ja karvainen ja what not se matto, että tollasissa oloissa Ifa ei normisti tee yhtään mitään. Vielä kun ollaan oltu siellä vaan tasan kerran aiemmin… No ei mitään, saatiin rata eteemme ja lähdettiin ensin tutustumaan siihen (ilman koiria toki). Mun piti aloittaa kysäisemällä muilta, että kummallas puolen näitä kylttejä pitikään kulkea… 😀

Rata itsessään menikin sitten ihan törkeen hyvin. Olin ihan että w000000t täähän tekee!! Ja tosi hyvällä vireellä vielä! Kertaakaan radan aikana Ifa ei vammannut sitä alustaa, maahanmenoissa putosi maahan aivan empimättä, tuli eteen, vaihtoi jalan ali puolta, teki hienon täykkärin vasemmalle, osasi spiraalin oikealla puolella, istua ja odottaa kun kierrän sen kesken seuruun oikealla puolen, mennä jopa maahan oikealla puolella (mä en vaan meinannut osata pysähtyä 😀 ) jne. Ainoa tehtävä joka uusittiin, oli liikkeestä seis kierrä koira. Siinä Ifa lähti kääntymään mun kanssa. Täytyy sitä harjoitella lisää. Niin ja spiraalissa mä kiersinki neljä tötsää kolmen sijaan, josta ope sitten sanoi ja hyvä että sanoi, koska mä en yhtään tiennyt että pitää kiertää vaan kolme. 😀 Mähän siis kyllä palkkasin Ifaa hyvä jos en jokaisen kyltin jälkeen, mutta siltikin, oon todella tyytyväinen siitä että meni aivan mahtavasti!

Käytösruutu meillä oli myös, joka oli vasemmalla maaten. Aattelin että no tätä se Ifa nyt ei ainakaan tee, mutta hahhah, siinähän kuvittelet, tekihän se!! Siellä se makas ihan ongelmitta kaks minuuttia ja varmaan vielä kolmannenkin minuutin. Ok fine edelleen palkkasin sitä vähän väliä, mutta tunnetila pysyi siis kokoajan hyvänä, ei piipannut eikä aikonutkaan nousta ilman lupaa. Olin ja olen ihan äimänkäkenä että mitä ihmettä tapahtui, kuin tää näin hyvin meni?! Kivempi se toki näin. 🙂 Vitsi miten pätevä koira. ❤

 

Leave a Reply

